Trafikförsäkringen (TFF) har en central roll i det svenska trafikförsäkringssystemet.
Som samarbetsorgan för trafikförsäkringsbolag i Sverige så hanterar TFF kontakter och skadeärenden med försäkringsbolag i hela världen.
TFFs utmaning
TFF behövde ett system som kunde
hålla reda på och hantera kontakter och relationer med försäkringsbolag i
hela världen. Viktigt var också spårbarhet där många ärenden kräver att
handläggaren kan följa upp ärenden och avtal långt tillbaka i tiden.
Kontaktinformationen skulle kunna användas av handläggare internt på TFF
men också publiceras på deras externa webbplats.
Vår lösning
Med hjälp av Vemendos lösning Contact
Manager (CM) så löstes TFFs utmaning direkt. Med CM har TFF fått ett
enkelt och verksamhetsanpassat verktyg där handläggaren kan administrera
och söka kontaktinformation. Dokumentmodulen i CM gör det möjligt för
TFF att även efter behov koppla avtal till kontakter och organisationer.
I CM kan handläggaren även senare gå tillbaka i tid för att se exakt
vilken information som gällde då en skada uppstod. TFF publicerar även
kontaktinformation på sin externa webb som hämtas alltid up-to-date från
CMs programmeringsgränssnitt (RESTful Api).